Grotten spotten en koffers meesleuren

8 februari 2017 - Johannesburg Tambo, Zuid-Afrika

Hè hè, ik heb het eindelijk voor elkaar: WiFi.

Gisteren hebben we heerlijk gegeten in een soort Engelse pub. Een steak en een kip schnitzel samen gedeeld. Super lekker. Hierna goed geslapen in ons mooie hotel. We hebben wel alle twee een beetje een wekker in ons hoofd gekregen, we werden alle twee al om 5 uur wakker. Gelukkig mochten we dit x lekker blijven liggen. Onze enige verplichting was het ontbijt.

En dat ontbijt was enorm veel.. Papa vroeg even om een toast en kreeg er gelijk vier. Ook kregen we extra croissantjes èn de yoghurt met fruit bakken die we besteld hadden waren eeeeenorm. Het was zo veel dat we bijna de hele dag vol zaten.

Na het ontbijtje.. of naja ONTBIJT gingen we naar de Sudwala Caves. Echt hele grote grotten met mooi gevormde stenen en kristallen (en super veel vleermuizen)

Na de grotten begon toch echt het einde van de reis in zicht te komen. We hebben een heel stuk gereden,(ongeveer 4 uur rijden tot het vliegveld) tot we het tankstation waar we ook de eerste dag waren geweest, tegen kwamen. En ja hoor, daar stonden ze... Neushoorns!!! Gewoon nog even op de valreep mogen zien! Mijn dag was weer goed. (Was die al wel natuurlijk :) )
Deze neushoorns hadden geen hoorns meer, maar wel met andere redenen. Ze hadden ze niet (de hoorn was maar voor een deel weg) om te voorkomen dat ze worden gepakt door stropers. Helaas doden ze hier Neushoorns nog geregeld voor. Dat was ook de reden waarom hij moeilijk te spotten was, hij is gewoon zo angstig geworden door stropers.

Na daar even wat gegeten te hebben tijdens het zien van deze super toffe beesten, gingen we weer verder. De huurauto moest al rond 17:00/18:00 uur ingeleverd worden bij het vliegveld, waardoor er niets anders op zat om gelijk hierheen te rijden.

Helaas moeten we ons nu dus een lange tijd proberen te vermaken. Gelukkig genoeg winkels *yesss* om even in te gluren. En oja elke x als ik naar het toilet ga en er zit iemand naast mij op de andere wc dan is die gene aan het bidden. Nu al twee x meegemaakt haha..heeeel apart.
Nou dat was het voor nu. 24:00 uur gaan we vliegen, dus het is nog even geduld hebben.

Morgen zal ik mijn laatste blog schrijven over de vliegreis (en misschien nog andere interessante dingen) en dan is onze mooie reis weer tot zijn einde! Voor nu: Bedankt voor de interesse iedereen!

Liefs

1. Petra Landzaat:
    Goeie reis!
    Fantastische ervaring rijker geworden zijn jullie... Prachtig!
  2. Mama:
    8 februari 2017
    Jaaaaaa het is gelukt.......the big 5!!!!!
    Op de valreep heb je ze toch nog kunnen spotten whoop whoop!!
    En nu nog een de reis terug, welke films ga je dit x kijken??
    Ik wens jullie een goeie terugvlucht en tot morgen lieverds!! Xxx
  3. Tanti:
    8 februari 2017
    Wat een superrrr einde van jullie te gekke reis....the big five gezien!!!!
    Voor nu een hele goede terugreis en morgen zien we elkaar weer in real life en wil dan het recept van die SUPER-lekkere yoghurt!! XX