Vroege vogels

2 februari 2017 - Hazyview, Zuid-Afrika

Daar ben ik weer. Tijdens het schrijven van dit verhaal vallen mijn ogen al bijna dicht, maar ik ga mijn best doen!

Vanmorgen vroeg weer een ochtend safari gehad. Weer 04:15 op..
Deze keer hadden we een soort privé safari want we waren maar met zijn tweetjes. Omdat we gisteren de neushoorn niet goed hebben kunnen zien, zijn we echt opzoek gegaan naar hem, de laatste van de big 5 die we nog niet (goed) hebben kunnen zien. De gekste routes gereden, maar helaas, het mocht niet baten.

Wat we dan weer wel als cadeautje te zien kregen waren wel 10 jonge leeuwen (rond 2 jaar oud) bij elkaar. Sommige begonnen al wat meer manen te krijgen. Dit was super gaaf om te zien. Ze gingen namelijk ook een soort oefenen met jagen. Ze gingen met z'n allen een soort bordje op een paaltje aanvallen. Ook zijn we tussen een enorme kudde buffels door gereden. Nooit geweten, maar deze blijken dus nog veeel gevaarlijk te zijn dan leeuwen of luipaarden!
Dit was dan ook wel een beetje spannend.

Toen we terug kwamen gingen we zo snel mogelijk naar onze nieuwe lodge. De Chestnut country lodge in Hazyview. Er is super veel te doen in Hazyview. Maar omdat we zo moe waren zijn we lekker gaan relaxen bij het zwembad hier. We hebben een super mooi uitzicht op de bergen. Dus dat maakt het al helemaal leuk!

Je kan hier oa naar Gods Window wat super mooi schijnt te zijn, ook hier schijnen weer super mooie watervallen te zijn, ook kan je er raften op de sabie rivier, kan je van een reuzel schommel van een berg of met een kabelbaan tussen de bomen door en nog veel meer.
Ook kan je naar een soort opvang van olifanten. Zij mogen niet meer de wilde natuur in, aangezien zij medisch gezien te veel mankeren. Wij gaan daar morgen een kijkje nemen.

Voor de rest hopen we dat het een heldere dag wordt zodat we Gods Window kunnen bekijken.

Nou, ik ga lekker slapen. Morgen weer een leuke dag gepland!

Liefs

1. Shannii:
    2 februari 2017
    Wat een leuke reizen allemaal!! Jammer dat je de neushoorn niet goed hebt kunnen zien, maar gelukkig ook wel weer een beetje toen! Die schommel lijkt me zoooo eng! Had zoiets op Facebook gezien en t is echt niet normaal. Ik hoor wel hoe eng jij dit vond (ga er niet vanuit dat je ervan af gaat, anders HEEL veel succes hahhaha)
    Nou geniet morgen weer! En succes met vroeg opstaaan
    Kussiess
  2. Tanti:
    2 februari 2017
    Jeetje wat een avonturen beleven jullie toch iedere dag! En de foto's zijn schitterend zeg alhoewel... de buffels zien er eigenlijk helemaal niet zo gevaarlijk uit met hun Pippi Langkous-staarten Ben weer benieuwd naar je volgende blog! XX