Een paradijsje in de bush

5 februari 2017 - Kruger, Zuid-Afrika

Na het ontbijtje in de Chestnut Country Lodge, zijn we gelijk gaan rijden richting Nkorho bush lodge. De plek waar dit zat stond niet in de TomTom dus we moesten de beschrijving die we mee hadden gekregen van de reisleidster. We zijn 3 uur onderweg geweest. 1 keertje gestopt om te tanken, het was nogal een vaag tankstation dus we wilde zsm weer in de auto zitten.

Na nog 30 km over een enorm hobbelige weg te moeten rijden, kwamen we eindelijk aan bij de lodge. We werden verwelkomd met een lekker drankje en mochten gelijk plaats nemen bij het zwembad. Het zwembad had uitzicht op het enorme natuurgebied. Je zag de impala's voorbij springen terwijl we lagen te zonnen bij het zwembad!

Het einde van de middag begon onze safari. En ook deze begon bijzonder goed. We kwamen twee luipaarden tegen, eentje lag te slapen en de ander (een jong mannetje) zag hem liggen. Luipaarden zijn heel territoriaal en hij had het op het slapende luipaard gemunt. Toen hij dichtbij genoeg kwam, begon het gevecht.. Je hoorde een hoop gegrom, het stof vloog in het rond en je hoorde de klappen. Gelukkig was dit niet met een dodelijk einde.

Het jongere mannetje had gewonnen. Dus hij kreeg het territorium. We zijn daarna dit luipaard gaan volgen. Hij ging zijn nieuwe territorium markeren en hij kwam zelfs op minder dan een meter afstand langs ons. Super tof om te zien. Daarna hebben we nog olifanten gezien (met 4 jongen) 2 leeuwen en zebra's met kleintjes. Dus weer een super geslaagde safari! Ze zeiden dat zo'n gevecht nog, maar 1 keer eerder was voorgekomen dus ook dit was weer bijzonder.

Nadat we terug kwamen werden we weer verwelkomd met een drankje en zelfs een kampvuur. Ook kregen we natte handdoekjes om onze handen schoon te maken.

We mochten daarna lekker aanschuiven om te eten en nog wat te drinken.
Kortom weer een heerlijk dagje! Ik kijk al weer uit naar morgen. Liefs (Er staan mooiere foto's op mijn camera)

1. Esmée:
    6 februari 2017
    Ik moest heel wat verhalen terug lezen Maar mijn god, wat was ik onder de indruk van die foto met die Frederiks! Heeeel veel Frederiks! Ik ging helemaal stuk hahahaha. Super toffe vakantie wijfie, kan niet wachten om je verhalen te horen als je terug bent. Knuff
  2. Mama:
    6 februari 2017
    Best heftig om zo'n gevecht van dichtbij mee te maken!!
    En wat een geweldige foto van dat luipaard en weer zoooo dichtbij!!
    Volgens mij zaten jullie dit x in een echt paradijs middenin de bush!
    Veel plezier vandaag
    Dikke kus xx
  3. Shannii:
    8 februari 2017
    Wooow super vet om zo een gevecht te zien, ik zou wel bang zijn hoor haha maar gelukkig zat je veilig! En wat een gave foto's weer!
    Kussies