Lionsday

1 februari 2017 - Mopani, Zuid-Afrika

Ik moet eigenlijk eerst nog wat vertellen over gisteravond. Na het eten gingen we nog even aan de bar zitten. Samen met een paar Duitsers. Een van de huisjes van deze Duitsers had geen watertoevoer meer dus dit moest natuurlijk gerepareerd worden. Om zijn bezoekers tevreden te houden wilde de baas gelijk wat drankjes uitdelen. Hij was zelf nogal een flinke zuiplap en wij moesten met z'n allen maar mee doen.

Wij wilden optijd naar bed want we moesten vandaag om 04.15 op. Dit liet de baas niet zomaar gebeuren. Dus pakte hij mijn haar en wikkelde dit om een mes. Hij "dreigde" het er af te snijden, als we niet nog tien minuten bleven zitten om zijn Amarula special te drinken. Gelukkig mochten we daarna gauw weg. Of naja we gingen stiekem..

Nu over vandaag.

Na wat moeite om uit bed te komen (het was echt zo vroeg!) , maakte we onze weg naar de receptie. 5 voor 5. Want papa moest natuurlijk eerst nog even zijn bakkie koffie krijgen. Hierna gingen we weer op safari. (We hebben midden in het park ontbeten)
Dit keer kwamen we, na lang zoeken, 5 welpjes (2 maanden oud) en 3 leeuwinnen tegen. Dit schijnt heel bijzonder te zijn, omdat de leeuwinnen de welpjes vaak verstoppen in het dichte gedeelte van de bomen.

Tijdens de middag safari hebben we nog wat bijzonders mogen meemaken, we hebben namelijk een groep van 4 mannelijke leeuwen bij elkaar mogen zien. Normaal gebeurt dit nooit. (Ze jagen elkaar weg en zijn erg territoriaal) Maar omdat het allemaal broers waren ging het goed. Ze lagen met zijn allen te soezen en te knuffelen met elkaar! (Zie foto!)

Hierna hebben we van veraf een nijlpaard mogen zien. En zelfs de kont van een neushoorn. En jaa alleen de kont.. Een jongen in de auto was namelijk zo enthousiast tien hij hem als eerst spotte, dat hij heel hard schreeuwde: "STOP!! RHINO!!" De neushoorn schrok zo erg, dat hij keihard weg rende. Iedereen schrok ook van die jongen, de guides dachten dat er een slang was gevallen in de auto en dat er daarom zo geschreeuwd werd.. Ze hadden nog nooit zo iemand meegemaakt. Echt geniaal.

Dat was het mooiste wat we vandaag hebben meegemaakt. Ik ga gauw stoppen want morgen wordt het ook weer erg vroeg. Eerst nog een safari en daarna gaan we naar de volgende lodge in Hazy view.

Liefs

1. Shannii:
    1 februari 2017
    Blijf t toch bizar vinden van die man met z'n mes hoor! Gelukkig ben je niet kaal geworden. Leuke avonturen meegemaakt lees ik en ik ben nog steeds supeeeer jaloers!!! Heel veel plezier verderrr
    Kussiesss
  2. Mama:
    1 februari 2017
    Wat een verhaal over die die rare zuignap ;))
    Jullie maken wat mee hè?!!
    Terwijl ik dit schrijf, liggen jullie al heerlijk te slapen. Om morgen weer fris en fruitig aan de volgende safari beginnen.
    Prachtige foto's weer gemaakt vandaag en zo dichtbij!
    Veel plezier morgen xxx