Kijk kijk kijk dieeeren

31 januari 2017 - Manyeleti Game Reserve, Zuid-Afrika

Ja, ja vandaag gingen we op safari als een echte Freek Vonk.. Maaar ik ga eerst nog even vertellen over de heenreis er naar toe. Vanuit Blyde River Lodge gingen we lekker rijden naar Pezulu Tree House. Onderweg wilden we nog even langs de supermarkt om wat lekkers te halen voor middageten. In de supermarkt waren wij de enige blanken, dus we werden natuurlijk best raar aan gekeken. Ik ben zelf nog even een kledingwinkel binnen gaan en daar een leuk broekje gekocht met toffe kleurtjes en een hemdje. Het is hier zo warm dat ik mijn t-shirtjes of lange mouwenshirt niet nodig heb.

Toen we weer verder gingen rijden vanaf de supermarkt werden we staande gehouden door de Zuid-Afrikaanse politie met een lasergun. We reden 28 km te hard.. (elke keer hebben we goed opgelet met de snelheid en we dachten dat we 100 mochten rijden) We hebben hem afgekocht met een pen en een goed verhaal.. We mochten gelukkig verder rijden.

Uiteindelijk kwamen we dichter bij pezulu tree house. Alleen het ritje er naar toe begon steeds hobbeliger te worden! 8 km richting pezulu gereden met alleen maar hobbels. Het leek wel een motorcross baan.
Toen we er eindelijk waren moesten wij ons gelijk al haasten aangezien de safari al om 14:00 ging beginnen. (We kwamen 13:45 aan)

We werden door een hele aardige vent opgehaald. (Er zaten ook nog gezellige Belgen in de bus) De man die ons bracht naar het Manyeleti reserve, deed ook de safari zelf met ons. Hij kon heel goed Afrikaans spreken. En het toffe was dat dit precies als Nederlands is, alleen iets simpeler. Ze zeggen bijvoorbeeld "wagtijd" en "aseblief".

De safari was nu echt begonnen. En jaa, hij begon al goed! We kwamen al gauw twee leeuwinnen tegen. (1 daarvan was drachtig) Hierna reden we al gauw vlakbij gazelles en ook Pumba kwamen we tegen. Hierna vonden wij ook onze weg naar de zebra's. Ook giraffen olifanten en buffels hebben we van veraf mogen bewonderen. Jakhalzen en een soort ooievaars hebben we ook van dichtbij mogen spotten.
Nadat we dit hebben mogen zien, kregen we even een drinkpauze. Deze duurde alleen niet lang. Want vanuit de bosjes kwam een grote olifant op ons af lopen. We kregen nootjes tijdens onze pauze en daar is hij dus op afgekomen!

Hij kwam zo dichtbij dat de chauffeur moest gaan toeteren om hem te laten schrikken..
Toen kreeg de chauffeur ineens iets te horen in zijn walkie talkie. Er zou verderop iets zijn, hij wilde alleen nog niets vertellen.
Als een malle reed hij door het drassige gebied heen. En toen stopte hij. En daar stond hij: Een luipaard! Een van de meest bijzondere en schuwe dieren om te spotten. Hij had er al in weken geen gezien. Dus wij hadden ontzettend veel geluk! Met dit mooie beest in gedachten eindigde onze safari. Of nou ja, nog niet helemaal. Op de weg terug naar ons huisje kwamen we namelijk langs de hekken nog twee leeuwinnen tegen! (We zitten midden in de bush dus al deze dieren kunnen zo maar heel dichtbij zitten)

Ons huis zit midden tussen de bomen, waar ontzettend veel apen zitten. Onze douche is half buiten, dus we moeten vanaf daar gauw de deur sluiten zodat er geen apen mee gaan douchen.

Ik ga nu gauw stoppen en optijd slapen, want we moeten morgen half 5 klaar staan!

Liefs P.s. Op mijn camera staan nog mooiere foto's

1. Shannii:
    31 januari 2017
    Wauw!!!! Wat leuk om te lezen allemaal! Zie het allemaal voor me. Ik ben zooo jaloers. Kijk uit naar nog meer verhaaltjes en succes morgen zo vroeg❤❤
    Kussiess
  2. Nancy:
    31 januari 2017
    Whooooooow jullie hebben veel mooie dieren gespot! Ik moest enorm lachen om jullie verhaal de politie, die je daar dus 'gewoon' even afkoopt met een pen.....whahaha Jorn dat zal hier niet voorkomen!! Of was het een echte 'golden' Ab pen?;-) En die olifant.....bij mij zou de adrenaline nu nog zo hoog zitten dat ik dus echt niet kon slapen haha. Ik zit echt mee te genieten en zie je al helemaal naar die douche rennen en snel de deur dicht doen! hahaha top verhalen dit! Nou, ik ga hier nu ook even douchen en heb hier ook gevaar dat er 3 apen insluipen maar die zijn gelukkig minder gevaarlijk;-). Slaap lekker en fijne dag morgen!!! Liefs Nancy
    p.s) pas op met die laatste rolo hè
  3. Esmée:
    Suuuper tof! X
  4. Mama:
    31 januari 2017
    Nou is er toch echt van gekomen jullie hebben de big 4 al gespot!!
    En waarschijnlijk morgen de 5e.
    Wat te gek!
    En let op met douchen hè Esmée, je hebt namelijk wel vaker met een aap onder de douche gestaan :D
    Welterusten lieverds...Jullie zullen vast lekker slapen in de boomhut!
    Xxx
  5. Tanti:
    31 januari 2017
    Wat een superdag hebben jullie weer achter de rug!!! Nog maar 1 van 'the big five' te spotten dus....én daar hebben jullie nog anderhalve week voor. Dat moet lukken Freek uhhh Esmée en Ab Ik zal het adres van de crossbaan ff doorgeven hier,grote kans dat de Gebroeders Lamphen ook nog eens die kant op gaan Veel plezier morgenvroeg!! XX
  6. Petra Landzaat:
    31 januari 2017
    Als zus van een agent weet je precies zijn zwakke plek... zo zou het hier moeten gaan!! Doosje pennen op het dashboard en overal parkeren
    Hopen dat jullie morgen de big 5 compleet kunnen maken... Have fun!!