Beestjes, beestjes, beestjes

7 februari 2017 - Witrivier, Zuid-Afrika

Eerst vertel ik nog even over zondagavond. Toen ik net klaar was met het schrijven van mijn blog, kwam de ranger naar binnen stormen. We moesten gauw buiten komen kijken. Toen hij het lampje langs het hek scheen, zagen we wel honderd buffels er dicht tegen aan staan. Super indrukwekkend.

Een van de Nederlanders daar kwam daarna om hulp vragen bij de ranger. Er was blijkbaar een grote vleermuis in hun huisje gevlogen. Met dat nog te hebben gehoord keerde wij ook terug naar ons huisje. Gelukkig hadden wij een rustigere nacht..

Om 5 uur werd er op onze deur geklopt. Onze ochtendsafari ging beginnen. Het was nogal bewolkt en het zag er naar uit dat er een buitje kon gaan vallen. En we hadden geen ongelijk. Het begon flink te regenen. De safari auto had geen dak, maar gelukkig was de ranger voorbereid met poncho's. Met deze deftige kleding aan gingen we verder met onze safari. We hebben deze keer niet veel geluk gehad. De Nederlander die bij ons zat had, tot nu toe veel ongeluk gehad en wij juist geluk. Hij zei al: "Nou dat zou wel door mij kunnen komen." Zijn hadden namelijk al ongeluk met de heenreis en nu ook nog eens die vleermuis in het huis gehad.

Voor de rest hebben we een kudde olifanten in het water zien spelen en we hebben nijlpaarden naar ons zien gluren. (Alleen de oogjes kwamen uit het water)

Na het ontbijt moesten we helaas (deze lodge was super!) door naar onze volgende bestemming. We moesten 70 km door het Krugerpark rijden om er te komen. We hebben veel apen en bavianen gezien. Die er niet vies van zijn om midden op de weg (voor onze auto) even te gaan staan paren.
Hierna zagen we in de verte nog een grote kudde olifanten voorbij komen en een aantal giraffen. Ik heb een foto door mijn verrekijker heen gemaakt, zodat je kan zien hoe dit er uit ziet.

Onze bestemming was dit keer een soort huis (lees: krot)/tent midden in het Krugerpark. Al is de tent niet geweldig, het uitzicht is dit zeker wel! We kijken uit op de Sabie rivier. Toen we aankwamen waren buffels aan het zwemmen en zelfs leeuwen liggen hier aan het water te slapen. Helaas iets te ver weg om heel goed te kunnen zien. Morgen gaan we zelf door het Krugerpark rijden en daarna gaan we al weer naar onze laatste lodge. Onze reis komt bijna tot zijn einde.

------------------------------
Krugerpark en Caster Bridge Hollow

Nou ik heb niet al te geweldig geslapen in onze tent. Voordat we konden slapen nog tienduizend insecten moeten vangen en een heel spoor mieren die over mijn nachtkastje heen liepen moeten weg halen. Ook de lamp zat lekker vol met beesten en kreeg de hele nacht de kriebels van de beestjes. (Misschien zaten ze er niet eens meer maar je hebt dat gevoel dan he) De stoppen in de wasbakken hebben we er ook maar op gelaten voordat er wat naar boven kroop.
Ik zag een briefje hangen met dat er voor het laatst in juni 2015 was schoongemaakt. Dus je begrijpt wel een beetje hoe het er uit zag.

Het leuke was wel weer dat je van alles hoorde. We zaten natuurlijk midden in het Krugerpark dus je hoorde af en toe kreten van wilde dieren. Ik hoorde heel hard een buffel roepen. En natuurlijk de krekels en vogels lieten zich horen.

We zijn lekker gaan ontbijten op het kamp, heerlijke yoghurt met bessen, al was het restaurant zelf wel een beetje vergaande glorie. Maar het eten was goed daar gaat het om!

Na ons ontbijtje gingen we zelf door het Krugerpark rijden. We wilden nog steeds (dit x van de voorkant) een neushoorn spotten, maar helaas was dit niet gelukt. Wel liepen er olifanten vlak langs onze auto en hebben we veel baby aapjes en een mooie jakhals mogen zien. Ook liepen er veel impala's langs onze auto om de zoveel meter. De ranger noemde dit ook wel de bush Mac Donald's: Ze zitten overal.

Na het Krugerpark zijn we gaan rijden naar ons laatste hotel. Caster Bridge Hollow. Een super mooi hotel. (Weer een groot verschil met gisteren) Nu zitten we lekker langs het zwembad om nog even te genieten. We gaan straks lekker uit eten en morgen gaan we nog langs grotten. Hierna moeten we helaas weer naar het vliegtuig. We gaan om 24.00 uur vliegen dus dat wordt een zwaar nachtje!

Liefs

(Ik heb alle twee de dagen in 1 x gepost aangezien de WiFi niet zo goed is)
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Petra Landzaat:
    7 februari 2017
    Op tentjes vol kriebelende beestjes na is het een geweldige ervaring rijker...
    Geniet nog vd laatste uurtjes daar dan wens ik jullie verder nog een goede reis terug. Het weer hier is trouwens RUK! Grijs, water koud en nattig... Trek dus iets warms aan
  2. Tanti:
    7 februari 2017
    Hopelijk kunnen jullie morgen toch nog de neushoorn van voren spotten....maar parende apen voor je neus is toch ook wel een aparte ervaring Geniet nog van jullie laatste dagje en een hele goede terugvlucht gewenst!! XX
  3. Mama:
    Hoi lieverds!!!
    Nu komt t einde toch echt in zicht!!
    Voor jullie natuurlijk best jammer, maar voor mij niet hoor! Ben blij als ik jullie weer zie en er zijn hier ook best wat dieren die op jullie wachten....Semmie, DJ, Joy, Bob en Ria!!
    Ik krijg al overal de kriebels als ik je verhaal lees van jullie nacht in die tent :o
    En gelukkig heb je wel de kont van de neushoorn gezien!
    En dan die parende apen hahaha
    Wel stoer van ze dat ze gewoon doorgingen!!
    Nou lieverds geniet van jullie laatste nachtje in Afrika!!
    Veel plezier en GENIET nog van morgen.
    Love you xxx
  4. Shannii:
    8 februari 2017
    Hahaha wat grappig van die aapjes en bavianen! Wel jammer van die beestjes! Ik zou er ook helemaal kriegelig van worden! En wat gek dat t zo lang geleden schoon gemaakt was blechhh, maar veel plezier morgen bij de grotten! En alvast een hele fijne veilige vlucht natuurlijk!!