Another day in paradise

30 januari 2017 - Mopani, Zuid-Afrika

Boven verwachting heb ik heerlijk geslapen onder de klamboe. Die echt wel dicht moest aangezien je de beestjes er tegenaan hoorde vliegen..
Daarna erg lekker ontbeten met enorm veel fruit. Toen het ontbijt erin zat, wilden we even terug om onze wandelschoenen aan te trekken. We liepen richting het huisje toen we een stoet struisvogels tegenkwamen. We konden er gelukkig makkelijk langs. Alleen begonnen zij ons te volgen. (Bijna ons huisje in!)

Nadat ze weer een beetje op afstand waren, vroegen we aan een ranger op het park of hij ons mee wilde nemen in de omgeving rond het park. Wij hadden namelijk gehoord dat er hier ook giraffen en zebra's rondlopen.

En we hadden geen ongelijk. Er kwamen al snel meer dan 8 giraffen op ons pad. (Ook een aantal jongen)
En wat zijn ze groot zeg!

Toen we de giraffen gepasseerd waren begon de ranger aan het volgende spoor. Hij had namelijk verse sporen gevonden van zebra's. En ook deze hebben wij op een paar meter afstand mogen zien.
Hierna liet de ranger ook nog een grote kudde impala's zien. Super schuwe, maar toffe beesten.

Toen we weer terug kwamen was het zo warm (wel 29 graden!) dat we weer even om moesten gaan kleden. We wilden namelijk naar de Blyde River Canyon. Deze canyon is bijna een kilometer hoog en behoord in de top 3 van de hoogste canyons ter wereld. Ik heb nog nooit zo iets moois gezien. Het was zo ontzettend tof om mee te maken. (Zie foto!!)
De weg er naar toe was trouwens weer niet zonder gevaar aangezien er wééér allemaal koeien en geiten op de wegen in de bergen liepen.

De weg terug naar onze lodge is zo ontzettend hobbelig door stenen en de rare weg, dat we even bang waren dat we vast zouden komen te zitten, aangezien het ineens even heel hard ging regen..
Gelukkig was dit niet het geval en kwamen we veilig aan.

Hierna gingen we lekker op ons balkonnetje zitten. Ik zat daar heerlijk even te lezen toen er ineens vanuit mijn ooghoek een paar impala's liepen. Ook weer super dichtbij. Het verbaasde mij dat we die ook nog hebben gezien bij de lodges zelf.

Ik zit deze blog nu te schrijven op het terrasje waar we net hebben gegeten. We kregen struisvogel carpaccio.. als voorgerecht. Een soort speklapje met aardappels als hoofdgerecht. (Jaa mam heerlijk gewoon aardappels ) en als nagerecht tiramisu.

Nou dat was het weer voor vandaag. Morgen vroeg gaan we rijden richting Hoedspruit en gaan de echte safari's beginnen!

Liefs

1. Petra Landzaat:
    Dit klinkt geweldig!
    Wat een indrukwekkend verhaal!!
    Speciaal als je dit mag meemaken... TOF!!!
  2. Mama:
    30 januari 2017
    Wat een fantastische dag is dit weer geweest voor jullie!!
    En wat zijn jullie hoog de bergen ingeweest zeg en wat een prachtig uitzicht!
    In die tussen tijd heb ik contact met de kok gehad en gezegd dat hij vandaag aardappels moest serveren :D
    Veel plezier morgen, ik hoop dat je de big five gaat spotten!
    Love you xx
  3. Nancy:
    30 januari 2017
    Kei leuk om dit te lezen!! Heerlijk, zo waan ik mezelf toch een beetje in warme temperaturen. Wat een bijzondere reis is dit, niet alleen om het mooie land, de fantastische dieren maar ook om de quality time met je lieve papa. Geniet leukerds, ik geniet hier volop mee dus ik kijk nu alweer uit naar het volgende verslag! xxx
  4. Tanti:
    30 januari 2017
    Wat een ervaringen hebben jullie vandaag weer gehad. En zo heerlijk om hier van mee te genieten door jullie verhalen en foto's! We kijken al weer uit naar het nieuwe avontuur morgen!
    XX